Faizler düşmezse, daralma sürecek - Yusuf Dereli
Otomotiv Distribütörleri Derneği (ODD), Türkiye otomobil ve hafif ticari araç pazarına yönelik verileri geçtiğimiz günlerde açıkladı. Buna göre pazar, ilk çeyrekte 2018’in aynı dönemine göre yüzde 44,2 daralarak 88 bin 469’a geriledi. Kredi faizleri düşmediği sürece daralma devam edecek.
Otomotiv sektöründeki daralmayı önlemek için geçtiğimiz yıl kasım ayında yürürlüğe giren ÖTV ve KDV indiriminin süresi geçtiğimiz günlerde 30 Haziran 2019’a kadar uzatılmıştı. Ancak bu hamle de daralmanın önüne geçmeye yetmedi. Otomotiv Distribütörleri Derneği’nden (ODD) yapılan açıklamaya göre, Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç satışları, bu yılın ocak-mart döneminde geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 44,2 azalarak 88 bin 469 seviyesinde gerçekleşti. Toplam pazarda geçen yılın ilk çeyreğinde 158 bin 430 adet satış yapılmıştı.
FAİZLER ACİLEN DÜŞÜRÜLMELİ
ÖTV ve KDV indirimlerinin süresinin uzatılması pazarın canlanması için yeterli değil. Bunun için yüzde 2’lere dayanan araba kredi faiz oranlarının da yüzde 1’in altına çekilmesi gerekiyor. Bugünkü oranlarda 50 bin liralık bir otomobil kredisi için 48 ayda ödenen para toplam 85-90 bin liraya kadar çıkıyor. Ayrıca bankaların mevduatlara verdiği faiz oranlarının yüksek olması da tüketiciyi faize yönlendiriyor. İnsanlar araba almak yerine parasını bankaya koyarak ‘kolay para’ kazanmanın hesabını yapıyor.
Mart ayının ihracat şampiyonu: Otomotiv
Otomotiv endüstrisi, mart ayında 2 milyar 885 milyon 166 bin dolarla en fazla ihracat gerçekleştirilen sektör oldu. Veriler Türkiye İhracatçılar Meclisi’ne ait. Buna göre, otomotiv endüstrisi geçen ay 2 milyar 885 milyon 166 bin dolarlık ihracata imza attı. Otomotiv endüstrisini 1 milyar 830 milyon 802 bin dolarla kimyevi maddeler ve mamulleri, 1 milyar 681 milyon 910 bin dolarla hazır giyim ve konfeksiyon takip etti. Ülke verilerine bakıldığında ise en çok ihracat gerçekleştirilen ilk 5 ülke sırasıyla Almanya, Birleşik Krallık, İtalya,İspanya, ABD oldu.
Türkiye’nin tercihi: C segmenti
Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin açıklamasına göre, mart ayı sonu itibarıyla otomobil pazarı segmentinin yüzde 84,9’unu vergi oranları düşük olan A, B ve C segmentlerinde yer alan araçlar oluşturdu. Segmentlere göre değerlendirildiğinde, en yüksek satış adetine 42 bin 243 adet ile C segmenti ulaştı. (Civic, Focus, Leon, Golf, İ30, Corolla, Astra, Mazda 3, Megane) Toplam satışların yüzde 61,4’ü.
FİAT VE RENAULT ÖNDE
Peki marka bazında kim ne kadar sattı? Bu yılın ilk çeyreğinde markaların otomobil ve hafif ticari araç satış rakamları dikkate alındığında Fia ve Renault’un başa baş gittiğini görüyoruz. Buna göre 10 bin 608 otomobil ve 3 bin 293 hafif ticari araç satışı yapan Fiat lider durumda. Onu Renault takip ediyor. Fransız marka 12 bin 66 otomobil ve 1.263 hafif ticari araç satmayı başarmış. Bu ikiliyi Ford takip ediyor. Ford’un otomobil satış rakamı 2 bin 464. Ancak hafif ticari araç satışında rakiplerini katlayan Amerikalı üretici, 7 bin 657 rakamına ulaşmış. Diğer bazı markaların tolam satış adetleri ise şöyle: Toyota 3 bin 809, Skoda 2 bin 246, Volkswagen 8 bin 930, Peugeot 4 bin 878, Dacia 3 bin 526, Honda 3 bin 410, Hyundai 4 bin 751, Volvo 790, Mazda 73, Mitsubishi 384…
Yeni Kuga; artık daha çevreci
HABER-İNCELEME | YUSUF DERELİ
Ford’un C segmenteki SUV modeli Yeni Kuga, 4. nesliyle otomobil severlerin karşısında. Selefine göre 91 kilo daha hafif ancak daha uzun ve daha geniş. Yeni Kuga’nın biraz daha şişirilmiş ‘Yeni Focus’ olduğunu söylesek sanırım yanlış tanımlamış olmayız. 1,5 litrelik Ecooboost motor ‘silindir kapama’ teknolojisiyle geliyor. İki turbo motorun yanı sıra, iki de hibrit seçeneği var.
Otomobil severlerin merakla beklediği Yeni Kuga resmen tanıtıldı. Hemen söyleyelim; Yeni Kuga selefine göre daha az kaslı! Dış tasarımda yumuşak çizgiler kullanılan otomobil, Yeni Focus’tan izler taşıyor. Tasarım tamamen yenilenmiş. Yeni Kuga, selefine göre 91 kilo daha hafif ki, bu çok ciddi bir rakam. Buna karşılık bir önceki nesilden 89 mm daha uzun ve 44 milimetre daha geniş. Ayrıca aks aralığı da 2 cm kadar artmış ki, bu eskisine oranla daha geniş bir diz mesafesi anlamına geliyor. Yeni Kuga’da donanıma göre 17 ile 19 için alaşımlı jant sunulacak. Arka tarafında keskin çizgiler olan Yeni Kuga’nın, stop lambaları ise led destekli.
SÜRÜŞ YÜKSEKLİĞİ ALÇALTILDI
Yeni Kuga’da daha iyi bir yol tutuş için sürüş yüksekliğinin de aşağı çekildiği görülüyor. Bu anlamda SUV olmaktan biraz uzaklaştğını söyleyebiliriz. Yeni Kuga sanki biraz ‘şişirilmiş Yeni Focus’u andırıyor. Tabi Focus’tan biraz daha yüksek! İç tasarım da zaten Focus’tan alınmış. Neredeyse tamamen aynı. Ön konsolda sizi 8 inçlik bir dokunmatik ekran karşılıyor. Yuvarlık vites topuzu Yeni Kuga’da da kullanılmış. Arka koltukların yatırılması durumunda bagaj hacminin 1062 litreye çıktığını hatırlatalım. Normal, Eco, Sport, Kaygan Zemin, Kar ve Kum adında 6 sürüş modu bulunan Yeni Kuga, ayrıca head-up display de sunucak. Çarpışmadan Kaçınma Asistanı ise yavaş giden veya duran araçlardan kaçma anında direksiyona müdahale ederek sürücüye yardımcı olacak.
SİLİNDİR KAPAMA TEKNOLOJİSİ
Yeni Ford Kuga kaputun altında; 180 beygir ve 240 Nm tork üreten 1.5 EcoBoost turbo benzinli, 254 beygir ve 373 Nm tork üreten 2.0 EcoBoost turbo benzinli, 120 beygirlik 1.5 TDCi dizel ve 190 beygirlik 2.0 TDCi motora sahip olacak. Yeni Kuga’nın ABD pazarında satılan ikizi Escape’in dört motor seçeneğiyle satılacağı duyuruldu. 240 Nm tork üreten motor, üzerindeki yük az iken bir silindirini kapatarak verimliliği arttıracak.
İKİ FARKLI HİBRİT MODELİ
Yeni Kuga ayrıca iki de hibrit seçeneğiyle gelecek. Daha verimli bir sürüş arayanlar içinse dört silindirli 2.5 litrelik hibrit motora yer verilmiş. Atkinson çevrimiyle çalışan aracın gücü 198 bg olarak açıklandı. CVT şanzımanla eşlenen hibrit Kuga’lar da standart olarak önden çekişli satılacak ancak isteyen müşteriler ekstra ücret karşılığında dört çeker opsiyonunu tercih edebilecek. Yeni Kuga’nın Ağustos, Eylül aylarında Türkiye yollarında olması bekleniyor.
KAYNAK: http://www.tr724.com/faizler-dusmezse-daralma-surecek/
Bu Yayına Yorum Yapın